efterapar alla som alla gör...

för första gången (tror jag) kommer jag att ge er chansen att fråga ut mig :P

och tidgränsen är typ på flera veckor. först när jag lämnat stockholm för lilla forsaviken, badat bastu, suttit framför brasan med smörgås och te, spelat kortlek med mamma&pappa, sovit med småsyskonen (om de inte ätit råttor precis före..), sovit ut, bråkat med layouten (kommer att skapa en tidning under min såkallade lov) och allt sånt man gör därborta på landet.

sen får jag se om jag kan svara på alla frågor...


och till sist har jag kopierat nyårsfrågor från förra året :)

  • Var och med vilka ska du fira nyår?
    Romme Alpin med en skön gäng igen! denna gången tar vi med oss en gravid, en bebis och en hund. vedeldat bastu precis utanför huset!
  • Har du några nyårslöften, vad?
    2008- Öhh.. Anteckna alla mina konstiga drömmar?  hade verkligen glömt bort det!! :(
  • 2009 - åka till deaflympics i taipei, taiwan
  • Vad är det bästa som hänt år 2008?
    ehh.. nordiskt ungdomsläger, Bobben, fått studentlgh här i åkeshov, fr4 och massor till som jag inte kommer på just nu..
  • Vad är det sämsta som hänt år 2008?
  • när min mormor dog..

  • Vad förväntar du dig av år 2009?
    2008 - kääärlek till alla plus att jag överlever första året på kungliga tekniska högskolan!

  • överlevde jag första året? jo, typ men det var en riktig chock att börja i en klass där jag var ensam döv.
    det enda jag hört om hur det är att plugga på univ är att det är tung, tufft, mkt pluggtimmar
    MEN ingen, jag menar verkligen INGEN har berättat om hur det är att vara ensam döv.. Jag fattar inte det och nu berättar jag även om det när alla frågar hur det går, hur det är, hur det känns att gå på KTH...

    2009 - ja, att jag genomför asiatouren.. att jag klarar tredje terminen på kth... att jag hinner med två veckors semester i forsaviken, bara i forsaviken/östergötland...


    så nu har jag skrivit mitt, fråga på!

    Kommentarer
    Postat av: Emma [loveshaped]

    Ingen berättade för mig heller hur det är att vara ensam döv/hörselskadad på univ. Jag vill dra mig till minnes att jag tyckte att det var otroligt tufft första terminen, men nu idag känner jag min klass så det känns mycket bättre. Har du lärt känna dina klasskompisar trots din dövhet? (Ja, detta blev väl min fråga!)



    Jag har säkert tusen frågor till, men det står still i huvudet. Jag skyller på att jag inte hat fått min kopp morgon-te ännu och känner mig helt mossig och trött :D

    Postat av: Tobias

    Ja det är exakt som du sa... jag minns att första år jag börja plugga så mådde jag lite dålig ibland över att vara enda döv... och min klass (tyvärr) är inte så värst intressant av att umgås med mig.. Men har iallafall hittar några person som vi umgås ibland i skolan om vi stötar på varandra....Nu är jag inne på 3:e år och tycker det fungerar bra.. Jag bry mig inte lika mycket, bara jag får min utbildning...

    2008-12-11 @ 08:15:52
    URL: http://saibot.blogg.se/
    Postat av: Askungen

    Berätta gärna mer om dina tankar i ensamhet som den döva individen i en hörande klass, om dom behandlar dig ändå som hörande eller dövande? :) Ses snart!

    2008-12-22 @ 09:43:28
    URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
    Postat av: mindy

    kortlek? ingen bridge? :(

    2008-12-29 @ 15:12:10
    URL: http://mindy.blogg.se/
    Postat av: Sarah

    Hur många har sovit i din säng? Vad tyckte du om min farmors piroger, tror du att jag blir rik på dem? Tror du att du får blogg-glädjen tillbaka trots många läser din blogg? ;) Tack för idag!

    2008-12-29 @ 21:18:08
    URL: http://q86.blogg.se/
    Postat av: Mia

    Räkna med en efterfest hos mig efter wc besöket. Låter skitnice. Smsa o påminn mig gärna. Ska vi fika på söndag vid 14.00 tiden? Landar 13.00 från london nice med uppdateringar vad som hänt över julhelgen?

    ;)

    2009-01-07 @ 18:55:43
    URL: http://rosaskimmer.blogg.se/
    Postat av: Askungen

    Kanske ses vi då nästa helg så iallafall jag befinner också i Kronastaden :)

    2009-01-08 @ 09:09:38
    Postat av: jenny

    jepp jag kommer! ;)

    2009-01-10 @ 17:12:32
    URL: http://globetrottern.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback