???

Ja, vad ska jag skriva om? Vad ska jag börja med?

I torsdags åt jag typ världens godaste hallonpaj (men din & min var godare, mallan!) med jenny&sofia. Det var menat att de skulle sova över och hinna med bussen som åker 04.45 från Risbergska. Slutmålet var Tandådalen. Naturligtvis skulle ALLT gå snett när vi var tillsammans. Jag & jenny vaknade faktiskt 03.40, äsch skönt med 20 minuters vila innan klockan ringde fyra tänkte vi.
Det misslyckades TOTALT! Klockan var klockan FEM då vi vaaknade. Jävlars skit! Vi missade bussen!
Jag Johanna som KAN vara sååå envis gav inte upp och sade att vi KUNDE köra ikapp medan Jenny&sofia bara tecknade "missa,missa..missa". Sprang ut & hämtade bilen & körde i typ 110 km/h genom centrum till Rejmes och vi hann preeecis med bussen.

Ibland är det jäkla bra att vara envis!

Direkt efter hemkomsten körde jag till kära Trosa där jag fick träffa pojken&familjen. SNART kommer det en bebis till familjen, bara 7 veckor kvar.  Jippie!! Högskoleprovet skrev jag på lördagen i Nyköping och det blev inte såååå bra men äsch!

SNAAART är det påsklov, behöver det verkligen!

LOVAR att ladda upp bilderna på min sööta lägenhetsnart. Ska bara få bilderna genom MSN från oskar.

Nu slutar jag att snacka skit.



Kommentarer
Postat av: Askungen

nyfiken att få se din lägenhet!

någon sa att din lägenhet var super!

Postat av: Askungen

superpartyn i helgen?

2006-04-06 @ 09:25:48
URL: http://isabelengwall.blogg.se/
Postat av: saraj

Hej!

Vill bara fråga dig gällande MC-kort...

Hur gjorde du när du övarkörde där bort på din trafikskola? Alltså du körde på mc:n medan trafikläraren åkte i en bil bakom dig. Funkade det bra eller?
Vilken trafikskola gick du i, om man får fråga?

Och ja, det stämmer.. ;) Jag är väldigt sugen på att ta mc-kort men ja vi får se om jag gör det den här sommaren eller nästa sommar, beroende på tid och så vidare. :)

Ha det bra och hoppas att det snart blir fint väder, så kan du köra ut på mc:n.. =)

/Sara

2006-04-10 @ 19:54:42
URL: http://www.mirrorofmylife.just.nu
Postat av: Kickan

Kommentar till ditt inlägg från 9 februari. Du skriver att du vill bli läkare, men inte kan det på grund av din dövhet. Är det inte att göra det litet enkelt för sig att skylla på dövheten, för är det så säkert att du skulle kunna bli läkare om du bara var hörande? Till att börja med - har du MVG i allt? Om inte, så kan du glömma läkarprogrammet direkt med eller utan hörsel. Konkurrensen är stenhård, det är bara de allra bästa som tas in.

2006-04-12 @ 10:49:39
Postat av: Jag själv

MVG i allt / 2,0 på högskoleprovet så jag har två chanser :) Och har du Kickan ingen blogg? Då är jag nyfiken, vem är du?
Enligt det jag läst så krävs det "god hörsel" vilket jag inte har.

2006-04-12 @ 13:15:00
Postat av: saraj

till Kickan....
Vill bara berätta att det faktiskt finns en hörselskadad kille som jobbar som läkare idag.
Så hur kom det sig att han inte har "god hörsel" men ändå lyckades komma in på läkarprogrammet och jobbar som läkare idag...

Han hade också MVG (5) i allt plus väldigt höga poäng på högskoleprovet.... Så varför kan Johanna inte lyckas pga sin "icke god hörsel"?

/Saraj

2006-04-12 @ 15:23:30
URL: http://www.mirrorofmylife.just.nu
Postat av: saraj

Yeah! Bara bra! :P

Vi, döva, finns till för det mesta för att riva ner människornas fördomar, REJÄLT, med vassa naglar.. hehe!

Hörs!

2006-04-12 @ 16:22:55
URL: http://www.mirrorofmylife.just.nu
Postat av: Kickan

Adina:
Om du uppfyller alla behörighetskraven i övrigt, så är det helt riktigt att säga att det är dövheten som sätter hinder. Annars inte.

Saraj:
Vad jiddrar du om? Har du alls förstått poängen i det jag skrev? Det finns minst två hörselskadade med läkarexamen idag, Patrik och Birgitta, så det behöver du inte upplysa mig om. Dessutom finns det en lätt hsk tjej som just nu går på läkarprogrammet. Så visst går det. Däremot är jag trött på alla som förklarar ev motgångar och misslyckanden med sin dövhet, istället för att ta personligt ansvar. Men det är ju förstås bekvämare att säga att "bara jag var hörande, så skulle jag.." istället för att behöva erkänna att den egna förmågan inte räcker till.. (och knappast skulle göra det ens med fullgod hörsel heller, för det har ju inget med hörsel att göra!)

2006-04-12 @ 21:36:21
Postat av: saraj igen

Nu har jag läst noggrann ditt första inlägg gällande läkarprogrammet.

Jag var tvungen att läsa det minst två ggr för att FATTA vad du egentligen menade.

Skriv tydligare nästa gång, då behöver jag inte göra mig bort.

2006-04-12 @ 21:51:10
Postat av: saraj

Förresten det var till Kickan, inget annat.

2006-04-12 @ 21:51:40
Postat av: Adina

Kickan, VEM är du??? :)

2006-04-17 @ 15:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback