. . .



på gymnasiet fanns det endast program och jag valde en. lätt

efter gymnasiet finns det jobb, universitet, KY utbildning, högskola, resor, au pair och allt möjligt.

inte lätt... varför kan livet inte stanna vid 22 års ålder så jag hinner prova på allt..

så mycket jag vill  men max 12 terminer med studiemedel säger CSN. så helst planera framtiden lite...


vore jag 16 år igen så hade jag valt någon linje på tullängen endast för att det är "garanterat" jobb efter studenten

snart 22 år och har ingen aning om vad jag kommer att göra till höst. medicinsk teknik helst men vem vet?..


Kommentarer
Postat av: Emma M

Usch jag vet vad du menar. Jag valde socionom och jag trivs med min utbildning och tycker att den är intressant. Men jag har ingen aning om vart det kommer att leda då jag är klar. Lönen för en socionom är inte direkt tipptopp :/ men samtidigt ger det nog mer att ha ett jobb som man gillar än att sitta där och vantrivas men ändå få pengar? Eller?

Hoppas iallafall att du känner att du har valt rätt program på KTH :) Kram!

Postat av: Johanna

blunda hårt och önska att du var 16 igen, kanske fungerar det? :)

2008-04-04 @ 02:57:47
Postat av: Nea

Jag förstår precis hur du känner dig, men samtidigt får man inte vara alltför rädd för satsa. Det klart att man måste tänka till lite kanske. Man kan ju inte ströva runt och läsa en massa olika,inte hur mycket som helst ialla fall. För vill man sen plugga det man verkligen vill så kan pengarna redan vara slut. Du har ju lite högskolepoäng redan och kan en hel del. Det är inte dåligt det!
JA, jag vill oxå backa tillbaka lite i tiden.. om det nu ändå vore möjligt...

2008-04-09 @ 14:43:22
URL: http://nea86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback