lagom så vuxen?


snart blir jag 22 år... *heeeemskt!!!*

jag vägrar bli stor, jag vill bara vara 21 år i fleeera år till så att jag fortfarande kan bli en ung mamma, fortfarande ha tid för resor och fortfarande kunna ta examen som ung...


nejnejnej... men jag får väl se på mina föräldrar, de reste faktiskt till argentina förra året.. det är inte så hemskt att resa och "luffa" vid deras ålder faktiskt, inte så hemskt som jag trodde. de överlevde faktiskt och har massor med underbara minnen.  plus pappa var i taiwan för några år sedan.
fast skillnaden är nog att man som äldre skulle föredra riktig hotell (då har man råd med det!) medan man som ung vill försöka leva så snålt som möjligt men samtidigt vågar man lite mer...
frågan är om vi unga är alltid så kloka som vi tror? ;)

jag vill bara uppleva resan med rosa bussar, återvända till Indien, göra asiatouren som 95 % av Sverige gjort, besöka Nya Zeeland, luffa med motorcykel i Sydafrika.. Jag vill bara göra det, sen får jag bli stor.

sen när jag blir stor vill jag ha ett hus vid vatten (sjö, hav eller vad som helst!), motorcyklar, bilar, båt, vattenskoter och en riktig stor rottweiler.



när blir man stor, när blir man gammal???


haha, jag får väl njuta av nuet och fortsätta att proppa hjärnan full med anatomisk information...*7 veckor kvar till "sommarlovet"!!!*

Kommentarer
Postat av: Josannah

man kan faktiskt skaffa sig barn och fortfarande resa, så får barnen ett annorlunda barnsdom, så blir de mer äventyrsvan. Vore coolt ju, hade gärna gjort det om jag inte var "bunden" hemma:)

2008-04-16 @ 11:28:09
Postat av: Camilla

japp, jag är ju 35 och måste ju nu vara riktigt vuxen men jag slutar inte att längta! Sköt om dig och stora kramisar

Postat av: Tompan

Ta det lugnt och bocka av listan i lugn och ro. Du kan väl inte begära att du ska göra saker innan du blir det och det där? Livet är för oförutsägbart för det.

Njut av det istället, menar inget illa, men, tänk inte
för mkt enkelt, menar jag. Många kramar från din kockkollega på nyårsaftonen i Kilsbergen i vintras:
Tompan

2008-04-20 @ 02:37:56
URL: http://tompan.blogg.se
Postat av: Anna Y

Man är gammal, då kan man ej ens gå, tappat löständerna, börja gnälla en massa om ungdomar i samhälle, det har inte du gjort än eller hur?;)
Grubbla inte för mkt, då får du mera rynkor, du hinner med ALLT OCH ALLA, bara du planerar och är mer sparsam, då kan du;)

2008-04-29 @ 12:30:02
URL: http://finntrollochsmultron.wordpress.com
Postat av: SIgne

GRATTIS med dagen! Hoppas du får en SUPER dag, även en SUPER valborgdag :)

2008-04-30 @ 12:15:55
Postat av: elsa

din åldersnoja är fullkomligt onödig men rolig för mig att beskåda ;) puss!

2008-05-02 @ 17:12:23
URL: http://elsapelsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback