lite av allt och inget, typ

börjar med en töntig sak, lyckades paja 3 proppar idag. Vattenkokaren&mikron var på samtidigt, en propp dog. Bytte ut den, glömde att vattenkokaren&mikron var på, propp nr 2 dog. Propp nr 3 överlevde tills jag satte på vatten medan mikron fortfarande var på.. Propp nr 4 lever fortfarande, och gör det ett tag till hoppas jag!


image70

I källaren där vi förvarade vår ryggsäckor medan natten tillbringades på smala barsoffor på vår så kallat barhotell i Amsterdam, Nederländerna.

nostalgi... nästan varje dag tänker jag på Europa tour som vi 6 gjorde. 6 veckor tillsammans genom nästan hela Europa med världskongressen som slutpunkt. Varje dag vill jag bara vara en resenär med ryggsäck på ryggen och bara upptäcka platser jag aldrig sett förut...

Och snart är det mars, ett år sedan var jag&sofia bara så less på skolan och vi hade möjligheten att vara lite crazya samt en sista chans att göra lärarna sura så vi bokade en sista minuts resa till Indien...

Var i Örebro under helgen och när jag såg "Örebro C" var det en underbar "hemma-känsla". Min barndomsstad men inte hem... Hem ska vara Södertälje men jag anser inte att min lilla studentetta kan kallas för ett hem. Utan det ska vara Stora Forsa, (Forsaviken) vid Vättern som är mitt hem...

Ikväll kommer Malin (hon till höger på bilden) och då blir det citronfiskgryta&pressad  potatis, goooottt!!! Min favorit som jag ätit typ miiiljoner gånger. Recept kommer väl med i nästa inlägg..

Nu har jag nog hittat studietekniken samt en "studieplats" här hemma, nu slipper jag gå till bibblan inför varje tenta ;).


PUSSS!!!

ps. var är snö?! ds.

Kommentarer
Postat av: mippu

haha, proppar. =)

saknar din fiskgryta, skitgott ju. kom hit så får jag bjuda på något gott jag med. det blir fiskgryta. ;P

Postat av: elsa

varför förvånar det inte mig att du dödade 3 proppar? :D veeet, rå nostlagi jag också. europatour - en resa för livet! syns imorgon! PUSS

2008-02-19 @ 19:21:48
URL: http://elsapelsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback