min blogg är till för

att mina föräldrar på något sätt ska kunna läsa lite om mitt liv (ja, mamma&pappa jag vet att ni läser..)

att jag ska ha något att titta tillbaka på och eventuellt skämmas över mitt sätt att skriva

att förstå vilket liv jag har haft. (började med bloggen när jag gick på gymnasiet..)


förstår att jag är vääldig osocial och bara hinner med styrelsearbete, kyrkan och en del resor lite överallt (skyller på vännerna som bor lite överallt). Det beror naturligtvis på att jag pluggar till ingenjör och att det är rätt tufft att vara ensam döv i en klass där de bara kan handalfabetet och några få tecken.
Ingenjör, det har varit ett drömyrke för mig men jag visste inte vilket inriktning jag skulle välja. 
Det blev medicinsk teknik endast för att den var den enda utbildningen som startades på vårterminen. 
Och den andra anledningen är att jag alltid, alltid och alltid har velat jobba på sjukhuset. 
Jag skyller delvis på mamma som tog med mig till hennes jobb där jag övernattade ibland och att jag föddes med någon specifik grej som gör att jag måste besöka sjukhuset rätt så ofta. 
Men nu är det nästan klar med den där specifika grejen så jag får inte återse sjukhuset på länge.


Och jag vill nämna en sak som har diskuterats vilt och hett de senaste dagarna. 

elsapelsa.blogg.se   "Jag tycker att det är fel"

metrobloggen.se/askungen "Dövplantorna"

Det handlar om teckenspråket, vår språk. Vi har alltid, kommer alltid och måste alltid slåss för vår rätt till teckenspråk trots det medicinska perspektiv som alltid har ansett att möjligheten till hörsel och tal ska finnas för oss. Ja, jag förstår det medicinska perspektiv men den sociala/personliga biten?

Det svåra är att det medicinska perspektiv har utbildade personer bakom sig, teckenspråket? Ja, det finns en teckenspråksprofessor och flera starka individer över hela världen men de måste få möjligheten att synas mer.  


 

Kommentarer
Postat av: Askungen

Yeah !

Postat av: SH

Nu har du precis gått, du var söt när du sov

hahahah

2008-12-03 @ 09:24:58
URL: http://fairwhouncover.blogg.se/
Postat av: overallt

Nu drar snart Norrköping Streetstyle igång! Glöm inte och kolla in, vi i Norrköping kan också! ;)

2008-12-05 @ 22:28:51
URL: http://overallt.blogg.se/
Postat av: Sarah

Adina! Du är hemskt välkommen hem till mig för att lira på gitarren. :p Slå bara en signal så är dörren öppen på nolltid. (om jag är hemma!)

2008-12-09 @ 01:12:46
URL: http://q86.blogg.se/
Postat av: Sarah

MOHAHHAHAHA! Jag antar väl att det var 20-30 poäng? Jag ska dra upp det runt julbordet, I promise! ;)

2008-12-10 @ 23:31:18
URL: http://q86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback