och så var det den andra veckan


image77


VÄLKOMMEN HEM TILL MIG!
Här kommer inga tjuvar in genom fönstret, här bränner jag inte maten och här blir det inga brännmärken på kläder ;)

image79

Ja, nu ser det väl mycket bättre ut än förra veckan och sängen är FÄÄÄRDIG!
Fast innan vi skruvade ihop den sov vi faktiskt siesta i typ en timma. Anledningen var att det var en söndag och helgen hade inte precis bjudit på bra sömn för oss tre!

Det känns faktiskt kanon att bo här trots att det tar drygt 40 minuter med pendeln till Stockholm, jag klagar inte ÄN men lär göra det sen... Frågan är om jag kommer att hitta en billig etta, första hand där i Stockholm?! Lite svårt skulle jag tro och det är väldigt synd att mormor gifte sig med en bonde från Linköping och flyttade dit utan att registrera sig i bostadskön till SSSB eller vad de hette på 1940 talet liksom...

Tapeterna SKA bytas ut men jag bestämmer nog mig till sommaren för då är jag nog inte här då de tapetserar om. Blir ju så jobbigt annars plus bra med lite .betänketid ;). Vill först ha en RÖD fondvägg med blommor men nu känns det att det blir lite för mycket i den lilla lägenheten... Som sagt, jag funderar i några månader

Det dåliga med universitetet är att jag inte får ha sportlov! Jag som villllll åka bort på skidsemester i en hel vecka med en skön gäng. Grr.... Påsklovet kanske men det känns som att all snön försvinner typ då.

Nu har jag börjat leka lite med hallen. Tejpat fast några fotona och det projektet ska jag fortsätta med! Och den där "gästboksvägg" har jag inte glömt, måste bara fixa det INNAN gästerna kommer.. Har hunnit få två gäster och lär hinna få flera innan pappret kommer upp, shit..

Toaletten är liten men INTE så liten.. Tillräckligt liten för att tvinga mig att flytta ut grejorna innan jag kan duscha. Har en sådan där "stålhylla" med lådor som nästan alla har gömda i garderober eller förrådet där i duschen. Väldigt praktiskt för då har jag två hela klädgarderober till mina kläder!

Nu till högskolan området, känns väldigt "lågt" att säga "jag läser på högskola" inte universitetet.
Men håll med att det låter så cool med KTH eller Kungliga Tekniska Högskolan ;)

Har gått rätt så bra och jag blev faktiskt kompis med den där j****a kemiboken för några timmar sedan! hejaheja
Och en minitentaångest smyger på då jag har den allra första tentan om ca 2 veckor.. andas,andas och andas...
Går det åt helvetet så går det år helvetet, vad göra? Går det OK så bara bra... Kursvägledaren påminde oss idag om att de aldrig kan kasta ut oss men vem vill gå ut med U i alla tentor och inte kunna ta examen? hoho..
Och studievägledaren gratulerade oss till valet av programmet då vi som nybakad högskoleingenjörer är mer attraktiva på arbetsmarknaden än civilingenjör...

God natt mina läsare och må glädjen vara med er!

Kommentarer
Postat av: jenny

heja joona! jag kommer snart. :)

Postat av: elsa

må glädjen vara med dig också, min kära vän ;)

2008-01-29 @ 23:32:44
URL: http://elsapelsa.blogg.se
Postat av: bambi

kulkul att se hur du booooorr :D snart får jag upplev din lilla etta i verkligheten. oh.

2008-01-29 @ 23:45:35
Postat av: Emma M

Wooo!! Kul att se hur du har det :D Välkommen till studentlivet ;)

2008-01-31 @ 22:40:14
URL: http://loveshaped.blogg.se
Postat av: Sarah

Smile, det tror jag också att hon får det toppen där och kanske får se hur en omskuren... du vet, ser ut.. haha!

2008-02-04 @ 10:53:25
URL: http://q86.blogg.se
Postat av: Askungen

Evigt jag var här ! Läser !

2008-02-04 @ 16:13:27
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Gyldenkål

Måste bara tala om att du har fixat en mysig lgh (eller ett kollektiv rum?)!

2008-02-05 @ 19:50:45
Postat av: CHALLE

SÅ mysigt hem (:

2008-02-06 @ 18:26:15
URL: http://crazykenzo.blogg.se
Postat av: Emma

Jag vet faktiskt inte hur det procentdelen är här i Örebro univ. Vi hade en slags tolkträff förra veckan, jag kunde inte närvara men jag hörde från andra. Sen har det varit med i tidningen, kolla www.na.se och man vet inte varför det har blivit såhär.

Allt bra med dig annars? Trivs bra i sthlm? :)

2008-02-10 @ 23:25:53
URL: http://banny.blogg.se
Postat av: Jessie

Ja det ska bli spännande att se vilken klänning jag ska bära på bröllopet! =) Det är kul att dela av mig med andra om vår planering.. Dock inte om allt men lagom ska det vara! hehe. Du, jag hänger inte med, har snabbtläst din blogg. Är du redan i sverige och läser på kth?? Men vad kul! Jag tror på dig och du kommer att lyckas detta! Sen vill jag kommentera lite om din lgh, ett tips för att få rummet kanske lite större. Köp en sån "våningsäng" fast då kan du ha skrivbordet o böcker m.m under sängen! Såna som finns på ikea, eller så finns det ev. på blocket! Kanske var det ett bra förslag? Men annars ser rummet mysigt ut! =) Kram!

2008-02-13 @ 11:18:53
URL: http://fruahlinder.blogg.se
Postat av: mallan

Nej, behåll din säng- våningsäng från Ikea är att skämmas över!!
uppdatera!

2008-02-14 @ 19:50:34
URL: http://www.mallansson.blogg.se
Postat av: Sarah

Haha din replik var BRA! ;) Vi ses om några timmar! Puss

2008-02-16 @ 10:29:29
URL: http://q86.blogg.se
Postat av: Cecilie

Härlig blogg du har! Blev kär i typ en din byxa som du hade när du var utomlands, alltså första bild längre nere. Vetefan, vart köpte du den? Förmodar att den är inköpt på utomlands? *Arghh*Tackar, din blogg ozå är skön! :)

2008-02-16 @ 12:51:05
URL: http://www.georgiew.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback