så gick den första veckan....

image76

Ja, så här bor jag... Fast uppdatering kommer när jag skruvat ihop sängstommen tillsammans med Filip&Rakel.
Och gardinerna är faktiskt uppe!! Plus två tavlor, ska ju ändå få nya tapeter så jag får klottra, spika och borrra så mycket jag vill. Jätte skoj!
 
Frågan är om jag ska passa på och rita på väggarna nu när jag inte gjort det sen jag var liten.. humhum

1. Har accepterat att kylskåpet är mini och att frysfacket får plats med MAX 12 st rågkusar men det är mycket bättre för då äter jag verkligen upp allt jag handlar!

2. Att vara en student på KTH är lite knepigt då man får välja om man vill vara med på dessa två frivilliga kurser (Kemi introduktion och Medicinsk Översiktskurs) och jag som alltid ska vara värst valde båda kurser PLUS den obligatoriska Biologisk Kemi. Som tur är så är det flera i klassen som läser tre kurser samtidigt.

3. Nyligen blev jag klar med FYRA hemtentor!!!! Hatar ni hemtentor och kemi så välj inte medicinsk teknik ;)

4. än så länge så känns det skojigt även om det var ett helvete de första dagarna då allt var nytt! Har verkligen valt rätt, synd att det inte finns någon program där man ENDAST läser medicin. Skulle inte ha orkat börja om på någon annan program så helst jag stannar kvar.

Och så är det ovant att ta med matlådor och värma upp maten i mikro, lite hum. Plus den där lilla frysfacket har gett mig ett "matsystem" som innebär att jag typ köper en kilo kyckling och stekar allt, sedan äter jag kyckling, kyckling OCH kyckling tills den tar slut. Sen är det dags för nästa dvs köttbullar. Och så rullar det på....

I plånboken finns nu en KI (Karolinska Institutet) bibliotekkort plus KI studentkort. Gissa hur mallig jag känner mig, men är så fruktansvärt avundsjuk på människorna därinne med sina vita rockar!!

Kommentarer
Postat av: jenny

ok, bra så nu vet jag att jag inte ska välja medicinsk teknik...... (kemi + hemtentor.. lite nej tack liksom) :P

Postat av: Maja

Haha. Jag går förbi dom människor med vita rockar varje dag på väg till jobbet.. *fniss*

2008-01-24 @ 19:54:42
Postat av: elsa

haha. när får du använda dessa vita rockor då? :)

2008-01-25 @ 12:56:54
URL: http://elsapelsa.blogg.se
Postat av: Johanna

Du verkar bo bra trots den minimala ytan. Det är rätt kallt och vitt här i Leksand, härligt! Ve och fasa att åka till snöfria Örebro :/ hoho! Hoppas hemtentan gick bra? Ta hand om dig och ha en trevlig helg! Kramar

2008-01-25 @ 17:49:31
Postat av: mallan

Som vegetarian har man inte lika mycket behöv av frysen. Något att tänka på, det du;)

2008-01-28 @ 00:09:24
URL: http://mallansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback